Liljeholmen

Idag har jag suttit i Liljeholmen igen fast denna gång i spärren.
Det positiva och det negativa med att sitta i Lih är att man sitter två i spärren under eftermiddagen.
Har man otur kan man få sitta med ngn som bara glor i golvet och det är allmänt obekvämt.
Jag däremot har haft tur måste jag medge, har alltid lyckats få trevliga människor. Som idag, då började jag med att jobba ihop med en gubbe som heter Björn. Det visade sig när en av stationsvärdarna kom (han hade precis fått reda på vems dotter jag var och utbrast det lite otjusigt när han kom in i spärren) att Björn är en av mammas gamla gubbar från när hon jobbade på ple(personal ledningen). Så det var roligt, han berättade om att han mindes Bobo, den lilla virriga hunden som sprang som en galning, som björn uttryckte sig xD
Sedan satt jag med han som alltid kallar mig för Sascha. Kan inte för mitt liv komma på vad han heter, nästan så jag undrar om han ngnsin har sagt det... har han säkert men det är så många i tunnelbanan att det är svårt att hålla koll på alla..
Det var en trevlig dag iaf. Lite lång men trevlig.
Ska ha samma pass imorgon så får se om det blir Björn igen.

-------------------------------

Igår var jag duktig anser jag själv.
Jag ringde till Östersundsbostäder för att få min adress i östersund så jag kunde folkbokföra mig.
Vilket jag nu också har gjort, läskigt!
Jag passade även på att fråga om hur det blir med kontrakt-påskrivning och inflyttning och så eftersom jag egentligen inte har fått ngn information alls förutom att de har bokat in mig på lägenheten..
De hade fått fullmakten från Umeå (hon som skulle ha haft lägenheten egentligen men som ångrade sig och stannar i umeå) så det är ju ett steg i rätt riktning.
Kontrakt kan jag tydligen inte skriva på i förhand just för att det är ett bryt (gissar på att de syftar på umeå-tjejen) så
jag får skriva på det först när jag kommer dit och ska hämta nycklar och sådant.
Sedan inflyttningen. Fick veta att det praktiskt taget är noll chans att jag kan komma in innan 1 sept eftersom de innan inte har bokat en besiktning. De måste tydligen göras innan >.<
Hoppas de fixar det så jag kanske får komma in iaf den 31 eller ännu bättre på söndagen, 30e.
så håll tummarna att allt går som det ska!

-------------------------------

Idag så har även mina csnpapper skickats in.. lite trögt kanske haha men nu är de på väg dit iaf.
Jag fattade nada av papprerna så mamma fick ta de och räkna.. Men tydligen så glömde hon att räkna med semester-
ersättningen så det hon skrev stämmer inte riktigt.. Får väl se hur det blir med det >.<


-----------

Nu sova!
nöff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0