Farsta Strand

Just nu så sitter jag hos pappa och skriver.
Gustaf och matilda sover sedan länge och Pappa och Åsa har precis gått och lagt sig precis som jag ska göra så fort jag har skrivit klart.

Dagen började lugnt och stilla.
Vaknade, satte på datorn, åt lite yoghurt, kollade stargate, åt lunch, kollade stargate, kollade på Sabrina.
Ngnstans där runt allt stargate tittande tog jag även en vända ner till jalla för att hämta mitt paket från CDON.
Var ngra filmer, bland annat Livet är Underbart, och sedan fortsättning på sabrina. (därav tittandet)
Hade helst velat ha de två sista säsongerna av skål men s5 var slut så då ville jag inte köpa s6 heller.. :(
Oavsett så kommer jag ha lite att titta på när jag kommer upp till Östersund.

Vid ca tjugo i tre begav jag mig hemifrån och åkte mot pappa.
Tog en helt nu väg denna gång. Vanligtsvis åker jag till huddinge, B172 till Gubbängen och T-banan till farsta strand eller helt enkelt pendeln till älvsjö och byta där.
Men sl.se tyckte att jag skulle åka till huddinge och istället ta buss 742 m Skogås till Ekhäradsgatan, vilket är där pappa bor. SKulle bara vara 43 mins restid så det verkade ju vettigt. Tänkte att jag dessutom slapp gå från stationen i Farsta Strand. Meen, när jag kliver av vid busshållplatsen konstaterar jag att jag har då ingen aning om vart jag är!
Fanns ingenting som jag kunde se och lista upp min position, var bara en backe och skog i princip >.<
Hittade en tjej som inte heller visste vart jag skulle. Som tur var så kom det en kvinna med hund som gissade att jag skulle ta gångvägen uppför berget så borde jag hamna på rätt gata.
Så då gjorde jag det och visst jag hamnade på Ekhäradsgatan.. men var uppe på över 200 i nummer -_'- och  pappa bor på 47.. så jag knatade och tillslut så hittade jag rätt ände i regnet så fram kom jag.

Väl här så var bara pappa och Mattis hemma, Gustaf var hos en granne och lekte och åsa på jobbet.
Jag och mattis roade oss lite i soffan och när gustaf kom roades det lite mer.
Det gjordes kullerbyttor och allt möjligt kändes det som. Var lite nervös faktiskt över att mattis skulle göra en kullerbytta ner på golver.. och hon var nära en gång men jag fiskade upp henne innan hon kom halvvägs.
Efter middagen var alla hemma och Johnny och Ingegerd kom på besök.
För de som inte vet vem Johnny är så är det sångaren i Unleashed <3
Snacka om privilegium att vara min fars dotter när man får sitta vid samma bord som en magnifikt bands sångare och lyssna när de pratar. Det är nice :p
De var väl här i ngra timmar sedan gick de hem med Stargate Sg-1 s1 i handen haha ;D
När de kom in på serier (efter ett långt snack om dataspel) så kände jag att jag faktiskt kunde hänga med.
Pappa var först att nämna Stargate (var han och åsa som fick mig att titta på stargate) men johnny trodde inte riktigt på honom när pappa sa att det var bra. Rymd och grejer, han var skeptisk på monster och sånt :p
men när pappa gick och skulle visa en box så sa jag att det var otroligt bra, sa att det fanns atlantis och att Universe ska börja i höst, berättade om alla säsonger och hur många ggr jag sett det..
Då sa de att de skulle testa för Ingegerd har sett filmen, och den gillade hon, så vi får väl se vad de tyckte.
Hoppas de gillar den, vem kan inte älska stargate liksom <3

Nej nu ska jag sova, blev ett långt inlägg här och jag känner att min rygg kommer krackelera snart.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0