Eviga val

Afton världen.


Just nu sitter jag här lite småtrött och allmänt förvirrad.
Sitter nämligen och försöker kolla upp det här med tv, bredband och telefoni..
Vilken salig röra det känns som att det är överallt! Alla dessa eviga val man måste göra.
Jag tror jag har kommit fram till att det billigaste för mig kommer att bli bredband och telefoni från Bredband2.
Det verkar billigt och bra, mkt billigare än Telia som jag har nu.. men telia har iaf paket man kan lägga till, som kvällar och helger så ringer man extra billigt och så..
Så vitt jag förstår så har inte Bredband2 ngnting sådant alls. Men de är fortfarande grymt mkt billigare.

Tv däremot.. oj oj oj säger jag bara.
Ska man ha tv från Com hem för 159;-/m med tio kanaler + åtta valfria (trean och femman ingår inte utan måste väljas)
eller ska man ta det från Canal Digital där man också kan välja åtta,sex eller fyra valfria kanaler utöver baspaketet för
199;-/m (där ingår trean och femman).
?
En väldigt bra fråga.
Mamma sa att tänk om det visar sig att jag inte har råd att betala två hundra i månaden för tvn..
Och om så är fallet, har jag då råd att betala 159 kr för det?
Tv vill jag ha oavsett.
Men canal digital får jag fler kanaler, får välja fler eftersom jag inte behöver välja trean och femman. Däremot har de inte så mkt att välja emellan. Det är tv4 guld, film osv med lite resekanaler, bbc och så.
Med Com hem har man 90 kanaler att välja mellan.. men hur ska man då kunna välja ut bara åtta? eller ah, sex st då för jag kan ju inte inte ha trean och femman. Och kanalen jag vill ha erbjuder ingen :( piss.

Sjukt svårt val.
Har helt klart lite att klura på.
Oavsett så borde jag komma mig för att ringa telia och säga upp min telefon, är tre månaders uppsägningstid >.<

Kommentarer
Postat av: uppdragmamma

Säg itne att dom inte har vanlig kabel tv i student lägenheterna? där får du 3an och 5an för inte mycket i månaden.



Ett tips om du vill röra på ditt 3G är iaf att välja telia när du ska va uppe i norr ;-) Lämnar du stan är det risk att det inte finns nån täckning annars.



Vi ses snart!/Mia

2009-08-18 @ 10:07:55
Postat av: Alex

det vet jag faktiskt inte om de har! ska kolla upp det, det skulle ju vara rätt bra.



Hehe okej, Telia är det säkra valet alltså :p



japp det görs vi :D

2009-08-18 @ 10:14:53
URL: http://pulvermos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0