Tiden går fort när man jobbar

Japp det gör den utan tvekan, mest för att man inte hinner mkt annant än att jobba och sova...
Jag har tänkt skriva här men har inte orkat, blivit att skicka iväg vete till Chang Naam i travian och sedan sova.
så lite uppdatering nu då;

1. Hoffe
Jag har äntligen fått mina pengar. Jag ringde hoffe där på söndagen och vi bestämde att jag skulle ringa till honom när jag och mamma varit på maxi och handlat så skulle vi mötas i Salem centrum.
Så jag ringde honom och vi åkte dit och väntade.. men ingen hoffe kom >.< det tog typ en kvart innan jag fick tag i honom och då tyckte han att jag kunde åka hem så skulle han komma med pengarna hem till mig sen.. men jag sa att det inte gick för att vi skulle bort.
När vi sedan väntat ytterligare 5-15 min ger vi upp och tänker åka hem (för vi hade glass i bilen..) så messar han mig och säger att jag ska ringa honom, jag gör det och dåå minsann är han på väg. Så vi sa att vi skulle mötas vid jägargården, sedan säger han att han är vid skyttorp och sedan att han måste ta ut pengar först -_-
Det vart lite irriterande där men jag har fått mina pengar så det tjafset är nu över iaf.

2. Studentlägenheten.
Den har jag nu tackat ja till och skickat in mitt antagningsbevis.
har även pratat med tjejen som skrev på kontraktet först och hon ska skicka in en fullmakt åt mig så jag kan komma in i lägenheten från 1 september istället för 1 november, är ju lite skillnad.

3. Folkbokföring.
Jäklar vad krångligt allt ska vara.. Tänkte folkbokföra mig i östersund idag men såg att jag saknar lite uppgifter som jag behöver för att allt ska stämma så bra som möjligt.. typ som lägenhetsnr och sånt..
Jag ringde till östersunds bostäder men det tog min ngra irriterade minuter innan jag förstod varför de inte svarade.. det är ju lördag! duh! Hade jag helt missat haha.
Men jag ska ringa till de på måndag så jag kan fixa detta, en sak mindre att tänka på då.

4. Packa.
I torsdags började jag packa ner lite köksgrejer.. Tack och lov kom Helena över och hjälpte mig, annars hade det nog gått rätt trögt. Men en kartong är helt klar, skrivit ner allt som finns i så jag kan försöka hålla koll på vad jag har och saknar. har packat ytterligare en kartong med glas och tallrikar och sånt men vi skrev aldrig ner vad det var utan bara slängde ner skiten och började spela Buzz! (jag har köpt Buzz! så roligt :D)

Mkt som ska packas.. jag måste ju självklart ha med mig mina filmer, dödsviktigt. datorer, tvn, dvd, video, ps2+spel, lite böcker, mina foton, bennohyllorna, alla handdukar och filtar, mkt av det jag har i skåpen..
Shit jag har så mkt att gå igenom nu så vetefan om jag kommer att hinna...

5. Jobb.
Jobbet går bra, sitter mkt i liljeholmen just nu men det är okej, händer mkt så tiden går fort.

Men måste säga att man ser mkt när man sitter i spärr, för att inte säga kändisar..
Hittills i sommar har jag sett Nordman, Sandra Dahlgren (3ggr), mackan i de som gjorde låten 'mina hundar, dina hundar osv' (glömde vad de heter) Det är två till men jag har glömt vad de heter >.<
Aja, skönt med jobb, men önskar det var lite fler lediga dagar, om inte annat på rad.

6. Grönan och The Pooooodles <3
Den 25 var vi till grönan :D
Det var jag, helena, Anna, Hanna, Sas och Doris.
Vi hade jättekul, jag och Doris åkte insane igen. Var mkt roligare den här gången faktiskt, fick inte alls ont som första gången och kunde faktiskt titta hehe. Hade inte kön varit så lång hade jag nog åkt den igen :D
Det var mkt tekopparna idag, var typ det enda där det inte var löjligt lång kö till.
(helt hopplöst av vara på grönan en löningshelg med vackert väder + sommarkrysset)
Vid fyra satte sig jag, doris, sas och helena och tittade på Tobbe trollkarl som var på dansbanan. han är så underbar haha ^^
Jäkla roligt hade vi och lagom till att vi kom över på andra sidan igen hörde jag dom, the poodles! vi missade deras repetition T_T Meeeen, kl fem började genrepet så vi satte oss nästan längst fram på de senare 'reserverade bänkarna'
och vad underbart det var! De var skitduktiga och jag blev helt till mig när de kom ut haha
blev tårögd och helt stissig och blev ju inte bättre av att Jakob tittade på mig, flinade och gjorde tummen upp av att jag blev helt.. pinsam när han tittade på mig haha.
I can't help it, han är ju så het! :D
De andra som var där var pontare, N. Wahlgren, P. Nilsson, Zelmerlöf.. progledare var gynning och berg.




Jaha tror det var allt... om inte annat så hinner jag inte med mer, måste strax springa iväg till jobbet..
Liljeholmen igen ^^
Men jag ska försöka ladda upp bilderna från lägenheten och sedan från grönan när jag hinner så ni får se.

Rock On

;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0