Planer

God Morgon Världen.

Till och börja med vill jag berätta att jag faktiskt skrev ett långt och fint inlägg om igår
när jag kom hem från pappa men när jag klickade på ladda upp hängde sig
hela skiten så jag blev sur :(

Så börjar med att återge lite av i förrgår;

Som jag skrev så blev det livat i stugan när barn var hämtade. De var jättebusiga!
Jag och Mattis gick ut och lekte i parken. Vi gungade, hängde i ställningen, lekte i sandlådan och ett sånt där litet plasthus. När Gustaf kom åktes det en massa kana och gungades lite till.

Resten av kvällen spenderade småbarn åt att titta på tv. Jag spelade lite data, först ett spel med drakar från McD.
Var rätt roligt faktiskt för att vara en McD-spel. När jag stängde av det kom pappa och satte på Fallout 3. Ville spela det i onsdags men vågade inte starta för var rädd att pappa skulle gå miste om sitt spel.
Så jag spelade det i typ två timmar. Var rätt roligt faktiskt, kunde hålla mig i skinnet riktigt bra när folk poppade upp och sköt på mig. (vanligtsvis så hoppas jag högt och vet inte vad jag ska ta mig till)
Men nu sköt jag ner dom och fick in en och en annan fullträff som resulterade i kroppsdelar överallt.. Lite små äckligt men roligt.

Så Igår då;

Igår tvingade pappa ut oss allihopa till lekparken. Han tyckte jag gott och väl kunde gå ut en stund jag med.
Så jag och pappa satt på ett par stolar medans Gustaf och Mattis lekte.
Var varmt, väldigt varmt.
Sedan gick vi in för lunch och efter det sa jag hej då och åkte hem.

Väl hemma så fick jag hämta paket, mitt mobila bredband hade kommit :D Har dock inte öppnat det än för känner inte riktigt att jag orkar pilla upp min bärbara utan gör det en annan dag istället.
Sedan kollade jag lite på Sabrina medans jag väntade på mamma.
När mamma sedan kom så sa jag åt henne att sätta sig i soffan, och där satt vi i ngra timmar framåt.
Jag satte på bandet från pappa, det när jag och ante var små. Fick låna det av pappa :) :D
Ska nog googla och se om det inte finns ngn som kan hjälpa en med att kopiera bandet...


Idag;

Så nutid då.
Anledningen till att jag är uppe så tidigt är att jag och helena ska åka till stan och kolla hennes skola.
Så hon vet hur hon ska åka sen på måndag och slipper oroa sig för det då :)
Sedan ska vi till Liljeholmen och lämna in mitt tjänstekort, larmkort, access-servicekort och nycklar samt visa min kopia på att jag fick beviljad tjänsteledighet från idag.

JUSTE, det glömde jag.
Tror ni inte puckot som beviljade mig tjänsteledigheten har skrivit in det i datorn?? Neeeeeeej!
Så av en ren slump kollade mamma tjänstelistorna igår och konstaterade att jag är uppskriven! Vilken tur att hon såg det! Hade varit väldigt jobbigt om de ringt mig och frågat vart fan jag var när jag inte var i spärren. Då hade jag ju inte haft så mkt val än att gå dit nog :/ Men nu hade jag en chans iaf att prata med dom.
Och de tog bort mig från listan och sa att björn (planerarn) fick kolla på det där med ledigheten på måndag.
Så jag erbjöd själv att ta med mig kopia så de på PLE inte tror att det bara är ett skumt försök till att vara ledig.


nu mat.

Shoe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0