Mixtur

Nu var det några dagar sedan jag skrev men det har inte hänt så mkt.
Fastnat på hjärter så har spelat det rätt mkt :p

Igår hade jag föreläsning om turism och miljö.
Den var rätt intressant och föreläsaren var rolig så det var en bra två timmar.

Nu idag har vi föreläsning om transporter.
Den var faktiskt också lite intressant trots att man verkligen inte trodde det innan :p
Direkt efter den så bar det in i F-huset för vårt allra första Mixtur.
Mixtur inträffar en gång i månaden och är då alla turismstudenter + de internationella träffas
under lite gästföreläsare och annat.
Idag så var det en kille som heter Martin och läser sista året som pratade om sin praktik i Kina.
Var rätt roligt att höra och får mig att fundera på om man kanske ska säga upp sig på Veolia så jag nästa sommar (alltså sommar -11 borde det bli) så man kan dra ut praktiken under sommaren också och på så sätt samla lite extra erfarenhet inom branschen.
Efter honom så pratade Kevin Evans (hoppas jag minns hans namn rätt). Han är amerikan från Missouri State Univeristy (tror jag) och gästforskar hos oss på Etour.
Han pratade om sina tre resor till Antarktis, turism på antarktis och lite om antarktis historia.
Otroligt spännande! Jag blev helt hänförd nästan ^^
Jag har länge velat åka till antarktis men är ju svindyrt så lär ta flera år innan man ens kan överväga den resan.
Så var roligt att höra hans berättelser.
Grymt bra mixtur tycker jag! Var flera som gick efter att Martin hade pratat vilket var tråkigt för de missade verkligen ngt.

Nu däremot vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Ska iaf började med att laga lite mat och så blir det väl att titta på lite Las Vegas tror jag.
Och antagligen lite hjärter på det :p



Shoe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0