Reserv

Jag måste säga att jag måste medge att jag har haft rätt bra arbetstider nu under min heltidsperiod.
Har oftast varit pass mellan 13-21.30 typ och det är ju inte helt fel ändå. Iaf inte med tanke på att jag kunde ha haft fler stängningar, vilket inte alls är roligt.. stänga en station runt ett-om man har otur halv två och sedan inte vara hemma förrän vid halv tre, och igen om man har otur som jag så sticker buss #2 i förtid och man är strandad i Fittja i ytterligare en timme -_- Men men, det löste sig ju när det hände.. promenerade till alby med Nea i örat ^^

Oj då.. det jag skulle komma fram till var att jag idag har suttit reserv under vad som kändes som en evighet men var väl..
fyra timmar iaf.
Att sitta reserv gör man när det är för mkt folk som har arbetsplikt men de är för snåla för att ge en ledigt :p
Har man tur får man ärenden att göra, springa med post, följa stationsvärdar eller stå på plattformen och hjälpa folk.
Har man otur, som jag har, får man sitta i stora mässen i Liljeholmen och glo.
Inte alls roligt. Började med att läsa en tidning om fotografi på engelska jag hittade på pendeln men tröttnade när jag fick huvudvärk. Försökte spela Bomberman på min iPod men dog hela tiden så gav upp det med. Slutade med att jag satte mig och kollade på Sydney White i väntan på att gå hem.
Vanligtsvis är det rätt lugnt i mässen, oftast inte så många reserver samtidigt. Nu var vi iaf 6 st reserver på spärrsidan som jag såg, sedan hur många reserver tågförarna hade vet jag inte men det var folk överallt. Alla soffor och fåtöljer hade de snott :( så jag fick sitta på en trästol i tre och en halvtimme.

Oj vad jag gnäller... Nu tänker jag släppa det innan jag fortsätter höhö.
Tror nämligen min huvudvärk börjar släppa nu så jag kan sova.

När jag minns ska jag skriva om en skum dröm jag hade, mest för att jag ska komma ihåg den vid senare tillfälle, för den var nog inte direkt intressant.

Rock on, eller ngt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0