13 Nov 2008

Idag är det en stor dag.
Iaf för Matte som fyller 22 år idag, GRATTIS! :D

För oss andra är det en mer eller mindre vanlig torsdag med regn, blåst och för min del film på soft med gamla vänner.
Jag har kommit underfund med att Soft betyder väldigt mkt för mig. Det har varit som en slags säkerhet på ngt sätt, som gjort att det känts som att det har varit en knutpunkt med det förflutna, allt jobbigt som har varit och allt det underbara som har kommit utav det.
Det var min mor som först tvingande mig till kyrkan för att joina barnkören när jag var 7, eller vad jag tio?
Efter det var jag fast. Jag har vandrat omkring i den där kyrkan från barnkören till musikalkören till ungdomskören och så vidare till soft där jag nu har stannat.
Det är verkligen den ultimata platsen på ett sätt. Jag tror inte på Gud så inte därför utan för att de som går till soft är alla gamla vänner som är kvar i salem. De som jag, om det inte varit för soft, hade tappat kontakten med för flera år sedan..
Och hade det inte varit för kyrkan så hade jag inte varit till Taizé för första gången och ahde det inte varit för Soft hade jag inte varit där en andra gång och då hade jag inte träffat Sas och Mian. Som mer eller mindre betyder allt för mig <3

Känns som att jag svamlar lite här men det får vara så. Jag är inge bra på att skriva vad jag tänker och menar.
De enda jag kan skriva som jag hade tänkt mig är dikter, görs iofs sällan men oavsett.


Igen, till en av de bästa grabbarna man kan ha som vän, Grattis Matte på 22 års dagen! <3<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

För det första.. När du var 7 år ville du själv, när du var 10 år tvingade jag dig att stanna! Inte helt fel va? =)



Puss å kram till världens bästa dotter

2008-11-16 @ 10:33:48
Postat av: Alex

Haha nej inte helt fel ^^

Så var sju alltså när jag började där?.. då har jag drällt i kyrkan i tretton år..

2008-11-16 @ 18:32:31
URL: http://pulvermos.blogg.se/
Postat av: Mian

Naaaw, vad söt du är! Du betyder galet mkt för mig med <3

2008-12-09 @ 01:03:26
URL: http://alise89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0